Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda
Weiderová, Jana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Diplomová práce "Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda" pojednává o problematice hodnocení kvality poskytovaných služeb, která je stěžejní pro dobře fungující organizace v komerční i nekomerční sféře. Práce se konkrétně věnuje oblasti sociálních služeb a jejím cílem je vytvoření návrhu systému hodnocení kvality poskytovaných služeb pro konkrétní zařízení poskytující nízkoprahové sociální služby dětem ve věku 6 - 15 let. První část se zabývá legislativním zakotvením sociálních služeb a představením nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a nízkoprahového klubu Jahoda. Dále jsou zde nastíněny možné způsoby hodnocení kvality poskytovaných služeb a popsány standardy kvality sociálních služeb. Druhou částí diplomové práce je část praktická, která se věnuje vytvoření návrhu systému hodnocení poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda. Návrh tohoto systému vychází z analýzy současných způsobů hodnocení využívaných v zařízení a jeho hlavní součástí je dotazníkové šetření mezi uživateli, pracovníky, dobrovolníky a stážisty NZDM Jahoda. To bylo pilotně ozkoušeno mezi všemi zainteresovanými osobami a vyhodnocení tohoto dotazníkového šetření je také součástí práce.
Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda
Weiderová, Jana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Diplomová práce "Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda" pojednává o problematice hodnocení kvality poskytovaných služeb, která je stěžejní pro dobře fungující organizace v komerční i nekomerční sféře. Práce se konkrétně věnuje oblasti sociálních služeb a jejím cílem je vytvoření návrhu systému hodnocení kvality poskytovaných služeb pro konkrétní zařízení poskytující nízkoprahové sociální služby dětem ve věku 6 - 15 let. První část se zabývá legislativním zakotvením sociálních služeb a představením nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a nízkoprahového klubu Jahoda. Dále jsou zde nastíněny možné způsoby hodnocení kvality poskytovaných služeb a popsány standardy kvality sociálních služeb. Druhou částí diplomové práce je část praktická, která se věnuje vytvoření návrhu systému hodnocení poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda. Návrh tohoto systému vychází z analýzy současných způsobů hodnocení využívaných v zařízení a jeho hlavní součástí je dotazníkové šetření mezi uživateli, pracovníky, dobrovolníky a stážisty NZDM Jahoda. To bylo pilotně ozkoušeno mezi všemi zainteresovanými osobami a vyhodnocení tohoto dotazníkového šetření je také součástí práce.
Proces zavádění standardů kvality sociálních služeb do poradenských služeb působících v rámci Arcidiecézní charity Olomouc
KREJČÍŘOVÁ, Martina
Práce popisuje v první části vznik standardů kvality sociálních služeb, jejich význam pro poskytovatele, klienty i pro hodnocení poskytovaných sociálních služeb a dále také legislativní úpravu standardů kvality. Ve druhé části je popsán význam pojmu poradenství, vznik poraden ve Velké Británii a v České republice a dále také stručná charakteristika Asociace občanských poraden a poraden působících v rámci Arcidiecézní charity Olomouc. Třetí část mapuje situaci vybraných poraden s ohledem na proces zavádění standardů kvality sociálních služeb do poradenské praxe, interpretuje zjištěné výsledky a formuluje zásadní problémy a největší překážky, které poradny v této oblasti pociťují. V závěru práce jsou pak dosažená zjištění shrnuta.
VÝZNAM INSPEKCÍ KVALITY POSKYTOVÁNÍ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB PŘI NAPLŇOVÁNÍ STANDARDŮ KVALITY SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V DOMĚ CHRÁNĚNÉHO BYDLENÍ
LIŠKOVÁ, Kateřina
V diplomové práci je rozpracováno téma ,,Význam Inspekcí kvality poskytování sociálních služeb při naplňování Standardů kvality sociálních služeb v domě chráněného bydlení". Inspekce je nástroj sociální politiky MPSV, jejímž cílem je podpora začleňování osob ohrožených sociálním vyloučením. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jaký vliv má inspekce na kvalitu poskytování sociální služby v domech chráněného bydlení. Na základě zjištěných dat byla stanovena tato hypotéza: Kvalita poskytování sociálních služeb v domech chráněného bydlení není inspekcí přímo ovlivněna. Jedním z dílčích cílů této práce bylo zjistit, jaký vliv má Inspekce poskytování sociálních služeb vliv na život uživatelů v domě chráněného bydlení, na jehož základě byla navržena hypotéza, že Inspekce poskytování sociálních služeb nemá výrazný vliv na život uživatelů v domě chráněného bydlení. U metody kvalitativního výzkumu vztahujícímu se k hlavnímu cíli byla použita technika polořízeného rozhovoru. A jako nejvhodnější metoda kvalitativního výzkumu vztahujícímu se k dílčímu cíli bylo vybráno dotazování, kdy technikou sběru dat byl dotazník. Výzkumný soubor tvořilo 15 zaměstnanců a 67 uživatelů Chráněného bydlení ve Veselí nad Lužnicí, v Ústí nad Orlicí a v Brně. Z výše uvedených skutečností a z dokončeného výzkumu se domnívám, že cíle diplomové práce byly splněny a hypotézy na základě dvou kvalitativních výzkumů stanoveny.
Potřeby osob s mentálním postižením a kombinovanými vadami a jejich uspokojování ve vybraných zařízeních sociální péče pro dospělé v hlavním městě Praha
NÁVAROVÁ, Jana
Práce se zabývá potřebami osob s mentálním postižením a kombinovanými vadami a jejich uspokojováním ve vybraných denních stacionářích pro dospělé v Praze. Teoretická část vysvětluje pojem kombinovaná vada, mentální postižení / mentální retardace a přibližuje potřeby osob s mentálním postižením. Dále popisuje sociální služby a zákon o sociálních službách a zamýšlí se nad současnou situací v Praze. Praktická část obsahuje charakteristiku tří vybraných zkoumaných denních stacionářů: Modrý klíč, Ruka pro život a Ratolest, ve kterých je zkoumána kvalita uspokojování bio-psycho-sociálních potřeb osob s mentálním a kombinovaným postižením. Obecně by se dalo říci, že míra spokojenosti s uspokojováním potřeb je u klientů ve sledovaných zařízeních poměrně velká.
Standardy kvality sociálních služeb a jejich zavádění v pobytovém zařízení domova pro seniory
KUČEROVÁ, Ludmila
Práce popisuje vznik standardů kvality pro oblast sociálních služeb a uvádí je do kontextu s aktivitami týkajícími se demografického vývoje a s komunitním plánováním. Podrobně rozebírá věcné požadavky standardů s ohledem na rezidenční zařízení pro seniory. Praktická část se věnuje implementaci těchto standardů v Domově pro seniory sv. Jiří v Plzni. Popisuje postup vytvoření potřebné řídící dokumentace, její strukturu i technické řešení. Dále dokumentuje postup změn procesů a dopady do chování zaměstnanců i nové požadavky na jejich znalosti a kompetence. Těžiště práce spočívá v popisu forem ověření, zda se podařilo standardy kvality do praxe prosadit a s jakým výsledkem. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky {--} tedy zda a jak zavedení standardů zvýšilo spokojenost klientů, jak ovlivnilo způsob práce zaměstnanců a také s jakými náklady bylo nasazení standardů spojené. Všechna tato zjištění shrnuje do zásad dobré praxe, které mohou využít i další zařízení sociálních služeb obdobného typu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.